FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Dostawa

Pytanie: Jakie są dostępne metody dostawy?


Odpowiedź

  • Wysyłka kurierem – dostawy kurierskie realizujemy korzystając z pomocy firm InPost, FedEx i Hellmann. Zależnie od transportowanych towarów pewne metody transportu mogą być niedostępne. Najczęściej dotyczy to cieczy w opakowaniach ponad 0,7 litra (brak możliwości transportu kurierem InPost) i towarów podlegających przepisom ADR – wymagają odpowiedniej licencji przewoźnika – w takim przypadku możliwa jest wysyłka jedynie kurierem Hellmann. Cena za przesyłkę w takich przypadkach zostaje automatycznie przeliczona do poziomu najtańszej dostępnej metody – nawet gdy wybrano formę wysyłki nie pozwalającą na transport tych towarów.
  • Wysyłka do paczkomatu InPost – Prosimy o podanie dogodnego Państwu kodu paczkomatu w odpowiednim polu formularza z adresem dostawy. Nie jest to jednak obowiązkowe. W przypadku gdy pole to zostanie pozostawione puste natychmiastowo skontaktujemy się z Państwem telefonicznie lub e-mailem i zaproponujemy wybór odpowiedniego paczkomatu.
  • Odbiór osobisty – zamówione produkty będą czekać na Państwa w biurze naszej siedziby.

Pytanie: Kiedy zamówiony towar zostanie wysłany?


Odpowiedź

  • Produkty dostępne na magazynie – zostają wysłane w ciągu 24 godzin od otrzymania zamówienia. Towar zostanie przekazany kurierowi jeszcze tego samego dnia jeżeli zostanie opłacony przed godziną: 10.30 dla przesyłek kurierskich InPost, 12.00 dla przesyłek FedEx, 13.00 dla przesyłek paczkomatowych lub 10.00 dla wysyłki kurierem Hellmann. W przypadku zamówienia towaru w ilości większej niż dostępna na magazynie – obowiązują terminy wysyłki jak dla produktów na zamówienie.
  • Produkty na zamówienie – wysyłane są zazwyczaj w ciągu 3-5 dni roboczych od otrzymania płatności. Różni się on jednak nieznacznie w zależności od marki zakupionych towarów. Dla produktów OKS są to zazwyczaj 1-2 dni robocze, natomiast dla produktów marek Loctite, Teroson, Bonderite i pozostałych – 3-4 dni robocze. Dokładny termin wysyłki zostanie potwierdzony w wiadomości e-mail w odpowiedzi na Państwa zamówienie. W przypadku jeżeli podany termin dostawy nie jest akceptowalny – możliwe jest anulowanie zamówienia i zwrot płatności.
  • Produkty na zapytanie ofertowe – towary których nie można dodać do koszyka lub oznaczone jako niedostępne można zamówić jedynie po złożeniu zapytania ofertowego. Termin dostawy zostanie określony w odpowiedzi przesłanej do Państwa.

Płatności

Pytanie: W jaki sposób mogę zapłacić w Państwa sklepie?

Odpowiedź

  • Szybkie płatności PayU – pozwalają one na wykonanie ekspresowego przelewu z większości banków, płatności kartą, BLIK, a także wieloma innymi metodami. Wybierając tę opcję zapewniacie sobie Państwo najszybszą możliwą realizację zamówienia – płatność zostaje zaksięgowana w kilka minut, nie ma również potrzeby opłacania faktury proforma.
  • Płatność na podstawie tradycyjnego przelewu bankowego. W takim wariancie wystawiamy dla Państwa fakturę proforma i po otrzymaniu od Państwa przelewu – potwierdzamy przyjęcie zamówienia do realizacji.
  • Płatność za pobraniem – dostępna gdy wybrana została jedna z trzech metod dostawy: Wysyłka za pobraniem Fedex, Wysyłka za pobraniem InPost lub Paczkomat InPost – za pobraniem.
  • Płatność kartą lub gotówką w sklepie – dostępna gdy jako metoda wysyłki towaru został wybrany „Odbiór osobisty”. W takim przypadku prosimy o wybranie płatności przelewem tradycyjnym i odpowiednią adnotację w uwagach do zamówienia.
  • Płatność z odroczonym terminem płatności – 7, 14 lub 30 dni od daty wystawienia faktury. Metoda ta udostępniana jest dla naszych stałych klientów biznesowych. Aby uzyskać taką formę płatności – prosimy o wcześniejszy kontakt lub umieszczenie odpowiednich uwag do zamówienia.

Pytanie: W przypadku anulowania zamówienia lub jego zwrotu – w jaki sposób realizowane są zwroty płatności?

Odpowiedź

  • Zwroty szybkich płatności PayU – realizowane są zazwyczaj w ciągu kilku minut od otrzymania takiej dyspozycji. Przelew zostaje zwrócony na konto z którego został wykonany tą samą metodą. Ze względu na szczególne bezpieczeństwo i szybkość realizowania przelewów – szczególnie polecamy korzystanie właśnie z płatności PayU.
  • Zwrot płatności na podstawie tradycyjnego przelewu bankowego realizowany jest w ciągu 1-2 dni roboczych, płatność zwracana jest na to samo konto z którego została wykonana.
  • Zwrot płatności za pobraniem – w przypadku konieczności zwrotu płatności za pobraniem – prosimy o kontakt i podanie numeru konta lub adresu (jeżeli konieczny jest zwrot gotówki przekazem pocztowym) na jaki płatność powinna zostać zwrócona.
  • Zwrot płatności kartą – płatność taka zwracana jest w ciągu kilku minut od dyspozycji na tą samą kartę z której płatność została wykonana.
  • Zwrot płatności za produkty zakupione na fakturę VAT z odroczonym terminem płatności – w takim przypadku przygotowujemy dla Państwa fakturę korygującą i na jej podstawie zwracamy płatność na konto z którego została dokonana.

Dla zakupów dokonanych na fakturę VAT przygotowujemy dodatkowo fakturę korygującą w przypadku gdy oryginalna faktura VAT została już wystawiona.

Zamówienia

Pytanie: W jaki sposób złożyć zamówienie?

Aby złożyć zamówienie w naszym sklepie należy kolejno:

  • Wybrać produkt korzystając z przycisku “dodaj do koszyka”, uprzednio wpisując liczbę zamawianych sztuk. Dla części oferowanych produktów możliwe jest wybranie większej ilości niż dostępna na magazynie – w takim przypadku towar zostanie oznaczony jako “na zamówienie” z wydłużonym czasem realizacji (typowo 3-5 dni roboczych).
  • Skorzystać z przycisku “przejdź do koszyka” w celu kontynuowania procesu zakupu lub wyszukać kolejne produkty.
  • Po otwarciu koszyka opcjonalnie możliwe jest podanie kodu rabatowego w polu “Kod kuponu”. Po jego wpisaniu należy wcisnąć “Zastosuj kupon” – spowoduje to naliczenie dodatkowego rabatu.
  • Następnie należy wybrać metodę dostawy i przejść do kolejnego kroku korzystając z przycisku “Przejdź do kasy”.
  • Pojawi się zapytanie “Jeżeli masz już konto, kliknij tutaj, aby się zalogować”. Logowanie nie jest obowiązkowe, jednak zalogowani klienci mają możliwość sprawdzania statusu swojego zamówienia w zakładce “Moje konto” i korzystać z promocji przeznaczonych wyłącznie dla stałych klientów.
  • W formularzu należy uzupełnić dane płatności. Jeżeli chcecie Państwo otrzymać fakturę – należy uzupełnić również pole “NIP”. Jeżeli dostawa ma być realizowana na inny adres niż “Dane płatności” – należy zaznaczyć pole “Wysłać na inny adres” i uzupełnić formularz.
  • Następnie należy wybrać jedną z dostępnych metod płatności i zaakceptować regulamin.
  • Zakup ostatecznie potwierdzany jest przyciskiem “Kupuję i płacę”.
  • W przypadku wybrania płatności za pobraniem, lub płatności przelewem – skontaktujemy się z Państwem i wyślemy dokumenty do przelewu i/lub poinformujemy o terminie dostawy.
  • W przypadku wybrania płatności PayU – konieczne jest sfinalizowanie płatności zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.

Pytanie: Produktu nie ma na magazynie – jak mogę go zamówić?

Odpowiedź:

Niektóre produkty możecie Państwo zamówić nawet jeżeli wyświetlana ilość na magazynie to 0 sztuk, lub jeżeli wybrano większą ilość niż dostępna. W takim przypadku produkt sprowadzany jest z magazynu centralnego – zwykle trwa to około 3-5 dni roboczych. Wiadomością e-mail poinformujemy Państwa o przewidywanym terminie dostawy.

Może się jednak zdarzyć, że pewne produkty są niedostępne nawet w magazynie centralnym i konieczne jest przygotowanie oferty. W takim przypadku zablokowana jest możliwość zamawiania większych ilości niż dostępna. Możliwe jest natomiast złożenie zapytania ofertowego korzystając z przycisku “Złóż zapytanie ofertowe na ten produkt” poniżej opisu produktu. W odpowiedzi poinformujemy Państwa o przewidywanym terminie dostawy i cenie.

Oddzielną kategorią są produkty wyłącznie na zapytanie ofertowe – w takich przypadkach na stronie nie ma wyświetlanej informacji o stanie magazynowym i przed zakupem konieczne jest skorzystanie z formularza zapytania ofertowego lub wcześniejszy kontakt.

Pytanie: Czy mogę otrzymać fakturę VAT?

Odpowiedź:

Tak, wystawiamy faktury VAT. Aby ją otrzymać przy finalizacji zamówienia należy podać NIP przedsiębiorcy. Dokumenty dołączamy do wysyłanego towaru, jednak na życzenie możemy również wysłać je w formie elektronicznej.

Pytanie: Czy mogę zwrócić zamówiony towar lub anulować zamówienie?

Odpowiedź:

Tak, kwestia zwrotów i reklamacji w całości uregulowana jest w naszym regulaminie. Należy jednak pamiętać, że aby zwrócić produkt na podstawie prawa do odstąpienia od umowy, towar powinien być nieużywany.

Anulowanie zamówienia możliwe jest do momentu jego wysyłki, jednak w przypadku towarów “na zamówienie” – możliwe jest to tylko przed potwierdzeniem przez nas terminu dostawy.

Zwroty płatności opisane są tutaj.